9 Sebab Kenapa Komuniti Shaklee Best !

Bismillahirrahmanirrahim 💖

Rasa terpanggil nak berkongsi hari ini asbab idea daripada Master Norita. Pika nak kongsikan, 9 sebab kenapa komuniti Shaklee ni best.

Pengalaman Pika sendiri yang dah 8 tahun dalam komuniti ini — bila nak bercerita Why Shaklee ni boleh bikin sebak dan nangis 😭

1. Dapat Belajar Ilmu Kesihatan 

Secara jujurnya, ini perkara yang Pika paling tak sangka tau. Sejak join komuniti Shaklee ni, kita sentiasa didedahkan dengan ilmu ilmu kesihatan, membuatkan kita semakin sedar mengenai kesihatan diri kita, keluarga serta orang sekeliling yang kita sayang!

Bukan itu sahaja — kita juga dapat memberi manfaat, menyebarkan tips tips dan ilmu kesihatan yang kita sama sama pelajari dan praktikkan!

Kalau dulu jenis tak kisah nak sarapan apa pun, makan apa pun. Tapi asbab Shaklee? Semua benda yang masuk perut kena tahu apa buruk baiknya.


2. Sentiasa Dapat Belajar Benda Baru !

Back when I was a student dalam tahun 2015 — online business / MLM kind of business semuanya asing bagi Pika. Bayangkan yaa, sebelum join Shaklee — macam macam bisnes dah Pika buat.

Jual makanan dari bilik ke bilik asrama, kerja cashier, kerja kedai makan, kerja butik baju, kerja speedmart — berapa banyak kerja lah seorang Pika Rosli ni buat dulu. Semua demi kelangsungan hidup.

Berkenalan dengan dunia Shaklee, its totally new to me. But Alhamdulillah, Pika jumpa dengan Kak Aida. Dia banyak berikan tunjuk ajar, paling tak berkira dengan Pika. From zero sampaikan — bulan ke 2 mampu buat RM10,000 sales dalam tempoh 30 hari! Semua sebab good support system dari Family Shaklee tu sendiri.

Sehingga 2023 pun — every classes yang team Pika buat, Pika akan join ! Because why? Dalam biz you kena sentiasa upgrade ilmu. Jangan pernah rasa ilmu didada ini cukup, atau jangan pernah rasa kita dah cukup pandai 😆 Gittew.

Every week kita ada training untuk orang yang baru join our Shaklee Community !

Strategi ? Ya Allah memang sarat dengan How Tos! Tinggal nak buat sungguh sungguu je taw

Pika sendiri pun lead my team — monthly meeting is WAJIB


3. Support From All Sisters !

Bila kita dalam satu team yang sama, kita pun sebenarnya boleh belajar banyak perkara dari teammates / sidelines kita.

Contoh macam our latest seminar together kan, every speaker bagi yang terbaik untuk menjayakan program ni bersama sama altho kami bukanlah upline / downlines pun! That is the kind of supports yang korang akan dapat dalam komuniti besar Shaklee.

You will never feel alone !


4. Support daripada Company 🔥

Not only kita dapat support daripada upline, sidelines, tapi sebenarnya company — Shaklee Malaysia pun sebenarnya turun memainkan peranan dalam menjaga keharmonian dan kejayaan keseluruhan Komuniti Shaklee Malaysia !

Contohnya :
▫️ Business Development Manager akan sentiasa take time untuk datang meet up dengan business leader yang berpotensi
▫️Management Team sentiasa ambil berat dengan feedback dari semua Shaklee Community dan ambil tindakan yang sewajarnya — contoh : Upgrading Shaklee Website semasa PKP 2020
▫️Supporting all Shaklee Community events — Shaklee Malaysia siap sponsor doorgifts and hadiah untuk setiap event yang Shaklee Biz Leader buat tau

Muka happy tolong pack goodies !

Setiap perserta dapat 1 x Vitamin C !

Eee banyak lagilah sebenarnya ! 😭

5. Circle Yang Mengingatkan Kearah Kebaikan

Being a mom, a fulltime housewife — normal lah untuk kita kadang kadang ada rasa down etc kan. But know this, komuniti Shaklee adalah supportive circle yang mampu membawa kita ke arah kebaikan ! Macam Pika sendiri, tak pernah segan nak tanya tips tau.

Apa yang you selalu buat untuk motivate yourself?
Ada tips untuk amalan jemput rezeki and so on?

And ada juga zoom meet untuk bacaan yaasin setiap minggu fan tabung amal sedekah bersama sama pada setiap Jumaat.

6. Dari Pelbagai Latar Belakang Berbeza !

Pelbagai latar belakang yang berbeza, tapi kami sedarah! Darah hijau ! Ah begitulah Shaklee. Dalam komuniti Shaklee — tak kisahlah siapa kita sebelum ni

Doktor, Engineer, Jururawat, hanya lepasan spm, surirumah sepenuh masa, seorang kerani, seorang akauntan …

Asalkan kita sedarah — kita adalah keluarga Shaklee 🔥

7. Reward Yang Best Dari Syarikat

Paling tak pernah pika sangka, dulu join bisnes ni sekadar nak cari duit tepi je tau. Tiba tiba company reward pergi Switzerland trip 5 bintang 😭 Kali pertama jumpa salji- shaklee yang sponsor. MashaaAllah




8. Bisnes Atas Talian, Dimana Saja Kita Berada

Bagi Pika ini yang paling mahal dan paling berharga. Dimana mana pun kita berada, kita masih boleh run bisnes seperti biasa. Hanya bermodalkan hand phone dan internet.

Kita juga boleh menghubungi uplines / downlines — untuk berbisnes seperti biasa !

9. Support Group Whatsapp Up To Date !

Kita tak akan terkapai kapai dalam bisnes. Tak ada istilah, kau buatlah bisnes ni sorang sorang!

Upline akan turun padang sama sama bantu, dan remind untuk kita sentiasa capai target !






Comments

Popular Posts